اخبار روز

از رد رشوه مأموران تا کشف کالا‌های قاچاق در فارس

از رد رشوه مأموران تا کشف کالا‌های قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رد رشوه ۲۵۰ میلیونی مأموران یگان امداد شیراز

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس از رد رشوه ۲۵۰ میلیون ریالی مأموران گشت یگان امداد شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سید جواد رضوی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک باند ۲ نفره در زمینه خرید و فروش مواد مخدر در یکی از محله‌های شهر شیراز. مأموران گشت یگان امداد شهرستان شیراز ضمن شناسایی مخفیگاه این افراد، با هماهنگی مرجع قضائی به آن مکان اعزام شدند.

او افزود: در این رابطه، ۲ متهم دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۱ گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ رضوی گفت: متهمان در هنگام انتقال به مقر انتظامی، مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه و جهت تطمیع به مأموران یگان امداد پیشنهاد دادند که مأموران ضمن رد آن، مراتب را صورتجلسه کردند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارق درون خودرو در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه، او را دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ زراعتیان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیای با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایل نقلیه در مکان‌های خلوت که روشنایی کافی ندارد، پرهیز کنند.

کشف سوخت قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان بوانات در ادامه طرح مقابله با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این کامیون حامل ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق است.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه ارزش سوخت قاچاق کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل 

قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه وانت پراید و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ربال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۳۰ دستگاه جاروبرقی خارجی قاچاق که بدون هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ربال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

خرده فروشان مواد مخدر به دام افتادند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری توزیع کنندگان مواد افیونی در بخش قره بلاغ و کشف مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در اجرای طرح امنیت محله محور و با هدف تنگ شدن عرصه بر سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه قره بلاغ ۲ نفر خرده فروش مواد مخدر

را شناسایی کردند.

او از انجام عملیات غافلگیرانه پلیس در این رابطه خبر داد و افزود: در بازرسی از منزل و واحد صنفی متهمان، مقدار تقریبی ۵۱ گرم هروئین و شیشه آماده فروش کشف شد و ۲ عامل اصلی توزیع مواد مخدر در بخش قره بلاغ نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، اضافه کرد: طرح سراسری امنیت محله محور با هدف ناامن کردن محیط برای هنجارشکنان و ارتقای امنیت در محله‌ها با مشارکت و همراهی مردم و به صورت جدی و مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

دپوی ۱۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در یک انبار

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال که در یک انبار دپو شده بود، خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در انباری واقع در یکی از خیابان‌های شهر شیراز مطلع و با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد ۱۷ هزار و ۱۶۷ عدد انواع ابزار آلات قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق خودرو در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران گشت پاسگاه انتظامی تنگ چوگان هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو پراید مظنون شدند و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: در استعلام‌های انجام گرفته، مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه سارق خودرو دستگیر و به همراه خودرو سرقتی به مقر انتظامی انتقال داده شد، افزود: شهروندان خودرو‌های خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند.

کشف سوخت قاچاق در نی ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز از کشف ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان طرح مبارزه با قاچاقچیان سوخت را در محور‌های مواصلاتی در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این رابطه ۳ دستگاه کامیون توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ کرمی گفت: در این خصوص ۳ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا